İŞ ORTAMINDA SOSYAL ÇEVRE OLUŞTURMAK İÇİN 6 KURAL
Harika bir sosyal ağa sahip olmak - hem kişisel hem de profesyonel olarak zaman içinde kurduğunuz ilişkiler için - başarınız açısından çok önemlidir.
Ağınız daha iyi sonuçlar almanıza, kariyerinizde öne çıkmanıza veya işler zor olduğunda toparlanmanıza yardımcı olur. Ayrıca öğrenmenize, büyümenize ve hayatınızda daha çok eğlenmenize yardımcı olur.
Ancak, ağınız satın alabileceğiniz bir şey değildir. Harika bir ağa sahip olmanın tek yolu onu inşa etmektir . Ve ilişki kurmanın bir numaralı anahtarı, güçlü sosyal becerilere sahip olmaktır .
İyi haber şu ki, içe dönük biri olsanız veya meslektaşlarınızın sosyal kolaylığından ve zarafetinden yoksun olsanız bile, bunda iyi olabilirsiniz. Ne işte ne de evde "ortalama" biri olmaya razı olmak zorunda değilsiniz.
Sosyal Becerilerinizi Geliştirmek için 6 İpucu
1. Onlara nasıl hissettirdiğiniz önemlidir
Nasıl göründüğünüzün ötesinde, insanlar için ilk ve en önemlisi, sizinle tanıştıktan sonraki ilk birkaç saniyede onlara nasıl hissettirdiğinizdir.
Bir düşünün: iyi ya da kötü olsun, tanıştığınız insanlar hakkında anında bir şey hissetmiyor musunuz? Benim için bu yaydıkları enerji ve kendilerini nasıl sunduklarının bir birleşimi .
Bunu özellikle iş ortamında doğru yapmak çok önemlidir.
Güvenilir olduğunuzu ve uygun şekilde kendinize güvendiğinizi hissetmelerini sağlayacak şekilde mi davranıyorsunuz? Beden diliniz ve göz temasınız ilginizi gösteriyor mu? Onlara uyum sağladığını ve orada sadece kendin için olmadığını gösteriyor musun?
Dedikleri gibi, iyi bir ilk izlenim bırakmak için sadece bir şansınız var. İyi ya da kötü, bıraktığınız izlenim büyük ölçüde sosyal becerilerinize dayanır.
2. Utangaçsanız erken gelin
Özellikle utangaçsanız, odaya girdikten sonra 60 saniye içinde aşağıdakileri yapmanız önerilir: birine gidin ve kendinizi tanıtın. Bu şekilde, gergin olmadan önce utangaçlık balonu patlatmış olacaksınız.
Bu, toplantılarda da işe yarar. Çoğu insan aptal gibi görünürüm diye yorum yapmaktan korkar. Bu yüzden ne söyleyeceğini bekleyip planlar ve bunu yüksek sesle söyleme cesaretini toplamaya çalışır. Kendi kendine tartışır: "bunu söylemek için doğru zaman mı? Şimdi araya girmeli miyim?" Hazır olduğunda ise, başka biri de aynı noktayı belirtecek ve toplantının geri kalanını konuşma şansını kaçırdığı için kendini içten içe yiyip bitirerek geçirecektir.
Bunun çözümü toplantıda sesini erken duyman gerektiğidir, sadece merhaba diyor olsan bile. Bu, bu tarz utangaç tavırlarını baskılayıp zamanında yorum yapmanı sağlayacaktır.
Buna ekleyeceğim şey, -ki daha önceki yazılarda da belirtmiştim- çoğumuzun ne kadar gergin olduğumuza, başkalarının bizim hakkımızda ne düşündüğüne ve aptal gibi görünmekten korktuğumuza odaklanmamızdır. Gerçek şu ki, birçoğu kendileri hakkında aynı şeyi düşünüyor. Ve diğerleri zihinsel olarak çok uzakta, sizinle tamamen alakasız şeyler için endişeleniyorlar.
3. Liderliği ele alın
Sosyal ortamlarda proaktif olmak, sosyal değerinizi hatrı sayılır derecede arttırır, özellikle de bir grup ortamındayken.
Bu, sohbete hükmetmek anlamına gelmez. Bunun yerine, hazırlıklı olmakla (etkinlikten önce olası konuların bir listesini beyin fırtınası yapmak, bırakmak istediğiniz izlenim türünü planlamak) ve oraya vardığınızda herkesi konuşmaya dahil etmekle ilgilidir.
Bir iş toplantısında, bu tür bir kolaylaştırma ve başkalarını sohbete dahil etmek çok değerlidir. Sohbeti yönetirsiniz ve her biri daha iyi kararlara ve daha etkili toplantılara yol açabilecek çeşitli bakış açıları içerir.
4. Az ve öz konuşmak önemlidir fakat daha önemlisi..
Bu konu çok kritiktir. Sadece konuya gelmek isteyen ve "boş sohbet" ile "zaman kaybetmek" istemeyebilirsin. Fakat bir network oluşturmak için bu doğru bir yaklaşım değildir.
Sadece iş konuşarak bir ilişki kurulamaz. Tıpkı bir restorana gitmek gibi, kapıdan içeri girdiğiniz anda sadece yemek almak, yemek ve gitmek istemezsiniz. Keyifli, değerli ve tekrar yapmak isteyeceğiniz bir dizi ritüel içeren bir yemek deneyimi arzularsınız.
Bu, müşteriler ve meslektaşlar için de oldukça önemlidir. Sıkıcı, sert ve robotik biri yerine tam bir insan olarak görünmenizi sağlar. Kişiliğinizi göstermek ve ilişkiler geliştirebilmek, ilerlemenize yardımcı olan büyük bir farklılaştırıcıdır.
5. Tamamlamayı öğrenin
Harika sosyal becerilere sahip olmanın bir parçası da bir sohbete kolaylıkla ve zarafetle nasıl girileceğini bilmektir. Ama bu sohbete girdiğiniz için, orada "takılıp kalmak" istemezsiniz. Yeterli sohbetten sonra farklı biriyle tanışma yaklaşımına girmek doğrusudur. Ayrıca işleri zarif bir şekilde nasıl tamamlayacağınızı da bilmeniz gerekir.
Konuşma doğal bir şekilde sona erdiğinde veya dikkat sürenizin sınırına ulaştığınızda, tüm söylemeniz gereken, "Sizinle tanışmak bir zevkti. Sohbet için teşekkürler." Ve uzaklaş. Her şey o basit iki çizgiyi verirken tavrınla ilgili. Gülümseyebilirsin, ama ayrılmalı ve uzaklaşmalısın.
6. İnsanlara farkedecekleri iyilikler yapın.
Görevinizmiş gibi görünen değil de, lütufta bulunmuşsunuz ve karşılıksız bir iyilik yapmış gibi görünen iyilikler yapın. Karşılığında gelen teşekkürü kabul edin ve yaptığınız iyiliği değersiz göstermeyin. İyilik yaptığınız kişi artık sizin sıkıştığınızda başvuracağınız insanlardan biridir. Çünkü onu borçlandırdınız ve size borçlu hissettiği için de ilerleyen süreçte herhangi bir isteğinizi kabul etme eğiliminde olacaktır. Bu şekilde insanları borçlandırmak elinizin güçlenmesini sağlar ve çevre edinirsiniz.
Hiç yorum yok: